miercuri, 15 aprilie 2009

FDA a atentionat: "Kaletra nu ar trebui folosit de catre pacientii cu probleme de ritm cardiac sau afectiuni de baza ale inimii"

Autoritatile de reglementare a medicamentelor din SUA au actualizat prospectul medical al inhibitorului de proteaza Kaletra (lopinavir/ritonavir), atentionand ca el nu ar trebui prescris la indivizii cu probleme de ritm cardiac sau afectiuni de baza ale inimii.

Actualizarea a fost emisa de catre FDA (Food and Drug Administration) pe 6 aprilie dupa ce a fost raportat ca tratamentul cu Kaletra ar putea cauza neregularitati in ritmul cardiac.

Una dintre aceste neregularitati este prelungirea intervalului PR. Acest lucru implica prelungirea impulsurilor electrice la nivelul atriului, una dintre cele patru camere ale inimii, care poate duce la aparitia unei afectiuni cardiace importante numita bloc atrioventricular.

Atazanavir (Reyataz) poate de asemenea sa cauzeze aceasta anormalitate in ritmul cardiac, asa cum o pot face mai multe medicamente incluzand blocantii canalelor de calciu, blocantii beta-adrenergici si digoxinul. FDA avertizeaza ca este necesara o atentie sporita daca oricare dintre aceste medicamente este folosit cu Kaletra. Atentia este in mod special importanta daca oricare dintre aceste medicamente este metabolizat de catre organism prin folosirea caii CYP3A din ficat, asa cum se intampla cu Kaletra.

Tratamentul cu Kaletra a fost de asemenea asociat cu o alta neregularitate in ritmul cardiac numita prelungirea intervalului QT. Insa, nu a fost stabilit ca, Kaletra este cauza. Cu toate acestea, FDA sfatuieste ca folosirea Kaletra ar trebui evitata la pacientii cu sindrom de QT alungit congenital, la fel si la indivizii cu nivel sanguin scazut al potasiului (hipokalemia) si de catre cei care iau alte medicamente care alungesc intervalul QT.

Dr Mark Nelson de la Chelsea and Westminster Hospital a declarat aidsmap.com ca aceste revizuiri nu sunt “o asa mare problema” si ca probleme de ritm cardiac similare au fost asociate cu “atazanavir si posibil si cu alti inhibitori de proteaza”. Daca, insa, aceste neregularitati in ritmul cardiac apar, el recomanda ca aceste probleme sa fie luate in serios.

Articol tradus de catre Asociatia SENS POZITIV, cu acordul Organizatiei NAM, articolul original se gaseste aici.

2 comentarii:

  1. Aveam nevoie de aceasta informatie!
    MS. MULT!
    Imi explica unele simptome pe care le voi putea discuta cu medicul meu curant.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ne bucuram ca ti-am putut fi de ajutor.

    O zi buna,

    Echipa SENS POZITIV

    RăspundețiȘtergere