duminică, 26 octombrie 2008

Norvir si hepatitele virale cresc nivelul medicamentelor ARV

Abilitatea Norvir (ritonavir) de a mari nivelul sanguin al altor medicamente ARV este amplificat la persoanele HIV pozitive care sunt infectate si cu virusul hepatic B (HVB) sau C (HVC), conform unui studiu publicat online in Journal of Acquired Immune Deficiency Syndromes. Ca un rezultat la aceste constatari, cercetatorii au avertizat ca, persoanele coinfectate cu HIV si hepatita pot fi supuse unui risc mai mare de efecte secundare.

Deteriorarea ficatului, fibroza sau ciroza, progreseaza mai repede la persoanele coinfectate cu HIV si hepatita, comparativ cu persoanele infectate doar cu HVB sau HVC. In plus, persoanele cu ambele infectii sunt supuse unui risc mai crescut de efecte secundare ale ficatului produse de medicamentele ARV, comparativ cu cele infectate doar cu HIV. Insa, motivele pentru aceste lucruri nu sunt pe deplin intelese.

O sugestie e aceea ca, coinfectia altereaza abilitatea ficatului de a metaboliza medicamentele, ducand la niveluri crescute ale medicamentelor, prin urmare ducand la cresterea riscului de aparitie a deteriorarii ficatului indusa de medicamente. Daca aceasta teorie este corecta, utilizarea Norvir pentru a creste nivelul medicamentelor la persoanele coinfectate poate creste mai departe posibilitatea de aparitie a efectelor secundare medicamentelor, inclusiv deteriorarea ficatului.

Pentru a observa aceasta posibilitate, dr Tamsin Knox, MD, MPH, de la universitatea Tufts din Boston si colegii lui au condus un studiu pe 30 persoane HIV pozitive, 17 care aveau si hepatita virala si 13 care nu aveau. In ambele grupuri, aproximativ jumatate erau pe tratament ARV care continea cel putin 100 mg de Norvir. Dr Knox si echipa lui s-au axat in special pe abilitatea Norvir de a inhiba productia unei enzime hepatice cunoscuta sub numele de CYP3A4. Cu niveluri scazute din aceasta enzima care metabolizeaza unele medicamente, nivelurile sanguine ale acelor medicamente pot fi mult mai mari decat normalul.

Echipa lui Knox a descoperit, asa cum era de asteptat, ca pacientii care luau Norvir aveau nivelul enzimei CYP3A4 redus cu mai mult de 90 procente. La persoanele care luau Norvir si care aveau si hepatita, nivelul CYP3A4 era redus aditional cu un procent de 70%. Acest lucru era prezent chiar si la persoanele cu deteriorari minore ale ficatului datorate infectiei hepatice. Aceasta schimbare este suficient de mare, a spus echipa lui Knox, pentru a duce la o toxicitate medicamentoasa mai mare, inclusiv un risc crescut de deteriorare hepatica. Ei au recomandat efectuarea a viitoare studii legate de nivelurile sanguine ale medicamentelor la persoanele coinfectate cu HIV si HVB sau HVC intr-un efort de a micsora posibilitatea de aparitie a efectelor secundare importante.

articolul original il gasiti aici

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu